Wie ben ik?

Ik ben Marlies Vollers (1969). Ik heb Bedrijfsinformatica aan de HEAO Utrecht en Bestuurskunde (afstudeerrichting Management en Organisatie) aan de Universiteit van Amsterdam gestudeerd. Na enige tijd op het raakvlak van besturen en informatieverwerking te hebben gewerkt, werd mij duidelijk dat ik dit niet de rest van mijn leven wilde doen. Wat volgde was een zoektocht naar en in mijzelf. Deze zoektocht bracht mij in contact met een nieuwe richting, die van therapeut.

Eerst heb ik de twee-jarige opleiding Inner Child Intergration Therapy gevolgd. Een studie bedoeld voor bestaande therapeuten en counselors om hun cliënt volgens de innerlijk kind methodiek te kunnen behandelen. Mijn eigen traject had mij al veel inzichten gegeven zodat ik zonder geschikte vooropleiding mocht instromen. Vervolgens heb ik het eerste jaar van de studie Hypnotherapie gevolgd en afgerond. Het was mijn intentie om me te vestigen als Inner Child intergration therapeut waarbij ik me verder in de hypnotherapie wilde verdiepen.

De zwangerschap, geboorte en eerste levensjaren van mijn eerste zoon Robin brachten mij echter op een geheel nieuw spoor. Het spoor van de BSM-de Jong therapie. Ik ben deze therapie in 2009 met Robin begonnen en het effect was zo snel duidelijk dat ik een paar maanden later de opleiding ben gaan volgen. Ik wilde vooral begrijpen waarom het doen van een paar ogenschijnlijk simpele oefeningen zo’n enorme uitwerking kan hebben op een kind. In 2012 heb ik de drie-jarige theorie-opleiding afgerond. Het daarna volgende praktijkdeel van de opleiding heb ik in 2014 afgerond. Inmiddels was ik in 2011 ook met mijn tweede zoon Sylvian BSM-oefeningen gaan doen. En ook hier viel mij op wat voor effecten bereikt kunnen worden met de BSM. In 2013 heb ik de opleiding Medische Basiskennis afgerond ter ondersteuning van mijn praktijkvoering.

Mijn lange zoektocht had mij naar mijn passie gebracht: het fysiek en emotioneel in balans brengen van kinderen. Kinderen zijn de toekomst en ontzettend waardevol. Teveel kinderen zijn aan het worstelen met de eisen van de huidige maatschappij. Ik wil met mijn praktijk een positieve bijdrage leveren aan de toekomst van deze kinderen.